22:00 Літературне читання. Тема : "Народні пісні" |
Тема.Народні пісні. Мета:збагачувати уявлення учнів про пісню як жанр усної народної;продовжити ознайомлення учнів з українськими народними дитячими пісеньками; вдосконалювати навички правильного свідомого читання; розвивати уяву; фантазію учнів; вчити розрізняти реальність і вигадку;виховувати любов до народної пісні. Обладнання: таблиця зі скоромовкою;картки зі словами; аудіозапис пісні. Хід уроку I Організація класу. - Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємося. Ми вам раді, люди добрі, І вітаєм щиро вас! І запрошуєм ласкаво На читання в 3 клас. Релаксація. - Який у вас настрій? Покажіть виразом обличчя. Усміхніться самі до себе, подаруйте посмішку гостям, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з однокласниками. За виразом облич я бачу, що у вас все гаразд і наш настрій можна зобразити так (малюнок смайлика) Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку. Вправа «Очікування»(думки дітей)Чого ви очікуєте від уроку? Отож ,щоб урок був плідний будемо: Не просто слухати ,а чути. Не просто дивитися ,а бачити. Не просто відповідати ,а міркувати. Дружно і плідно працювати. Я також очікую від вас плідної праці, сподіваюсь, що ви будете активними і гарно працюватимете. ІІ Мовна розминкаІ (Кожну вправу 3-5 разів) 1.Вдихнути через ніс ,а видихнути через рот. 2.Закрити рот ,а язиком торкнутися то лівої ,то правої щоки. 3.Проартикулюйте голосні звуки без голосу.(А,о,у) 4.Промовляння скоромовки.(Вправа «Потяг») 5.Прочитити речення з різним логічним наголосом. Умілому всяка робота мила. ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Який розділ вивчаємо.?.(З чистого джерела народної творчості) З яким жанром цього розділу вже познайомилися? (казка) Над якою казкою працювали на минулому уроці?(«Кривенька качечка») Що було задано додому(Казку читати і переказувати ;відповідати на запитання ; творче завдання для групи « Акторів») Робота в парах. 1.Стислий переказ казки(«по секрету» сусіду на вушко.) 2.Читання казки.( Один учень з пари читає текст.) 3.Рольова гра «Суд» - Що схвалює, а що засуджує український народ у казці? (схвалює – працелюбність; засуджує – хитрість, зло) ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку. Вступне слово вчителя. Сьогодні ми продовжуємо знайомитись з усною народною творчістю. І наступний жанр – пісні.(Тема записана на дошці) Ви вдома мали запитати маму або бабусю ,що для них значить пісня?(відповіді дітей) На уроці ми познайомимося з жартівливими народними піснями «Два півники» та «Грицю, Грицю». V. Вивчення нового матеріалу. Що значить пісня для вас ми визначили ,а зараз прочитаємо в підручнику про народну пісню.(с 54) Пояснити значення слова . Персонаж-дійова особа. 1.Опрацювання української народної пісні «Два півники». (Перед читанням прочитати слова на дошці,що їх об’єднує? (Вони означають дію) 1) Виразне читання пісні.Пригадати як потрібно читати пісню(мелодійно,наспівно) -Які слова незнайомі? Словникова робота Віжки- ремені, мотузки, з двох сторін прикріплюються до вуздечки для управління конем. Залигав- надівати мотузку на роги . 2) Самостійне мовчазне читання пісні «Два півники» учнями в парі «буксиром». -Назвіть дійових осіб пісеньки. -Що носили до млина? -Що робили з гороху? (Пояснити ,що колись крупу робили в млині) 3) Перечитування пісні за куплетами ланцюжком. 4) Гра «Хто що робив?» ( Слова дії на дошці) Фізкультхвилинка 5.Робота в групі . Хто автор пісні(народ) Ми з вами також народ і зараз ви попрацюєте в групах складете казку « Два півники» 2.Опрацювання жартівливої української народної пісні «Грицю, Грицю». 1) Слухання пісні(виконують діти) -Який настрій викликала ця пісня? -Що в ній засуджується?(Лінь) -Яким ви уявляєте Гриця? Опишіть його. 2) Читання української народної пісні в парі(Звернути увагу на розділові знаки) 3) Складання порад Грицеві 4)Робота в парі — Відновіть прислів’я. Доберіть те, що найбільш повно розкриває зміст жартівливої народної пісні «Грицю, Грицю». Не взявшись за сокиру, а лінь марнує . До їжі вовк, хати не зробиш. . Праця чоловіка годує, а до роботи заєць. Оцінювання VІ. Підсумок уроку. -Чи справдилися ваші очікування ? -Про який жанр усної народної творчості ми сьогодні говорили?(Народна пісня) -Яка пісенька сподобалась найбільше? Чому? -Що на уроці запам’яталося? - Як ви гадаєте, чи знадобляться в майбутньому знання, які ви сьогодні здобули на уроці? - А тепер візьміть у ліву долоньку ті знання, які у вас є. У праву долоньку ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть до своєї душі. І пам’ятайте: Заключне слово вчителя. Найголовніше для вас, любі діти,- Бачити світло навкруг і радіти, Вміти пісні по краплинах збирати, І один одному їх дарувати. VIІ. Домашнє завдання.(На вибір) 1. Вибрати одну із пісень для виразного читання. 2. Запитати старших, які народні дитячі пісні їм відомі, записати одну з них 3.Малюнок до пісні Додатковий матеріал 1.Гра «Добери риму» До роботи — … (чоботи). До телят —... (болять). Молотити —...(робити). Дрова —... (нездоровий). Хліб —... (охрип). Їсти —... (сісти). 2.Віднови прислів’я. Треба нахилиться, а лінь марнує . До їжі вовк, щоб води напитися . Праця чоловіка годує, а до роботи заєць. 3.Словникові слова Віжки- прикріплений з обох боків до вуздечки довгий ремінь, мотузок, яким правлять кіньми. Залигав- надівати мотузку на роги. 4. Гра «Хто що робив?» молотили носили меле підсипає грає принесуть виглядає ухопив тікає схопив одібрав залигав обідрав радується |
|
Всього коментарів: 0 | |